"> 8 דרכים לשינוי שגרת הטיפוח שלנו שבאמת עובדות - ד"ר אהרון עמיר | תל אביב, מרכז
8 דרכים לשינוי שגרת הטיפוח שלנו שבאמת עובדות

8 דרכים לשינוי שגרת הטיפוח שלנו שבאמת עובדות

אלו זמנים חסרי תקדים, המחלה שנגרמת ע"י הנגיף Covid19 או בשמו הנפוץ יותר קורונה, הוכרזה רשמית ע"י ארגון הבריאות העולמי כמגפה. מדינות רבות אטמו את גבולותיהן והעמידו את האוכלוסייה תחת בידוד מרצון או תחת אכיפה. אירועי תרבות וספורט כולל יורו 2020 בוטלו, צורת החיים שהכרנו עד היום נראה שכבר לא משרתת אותנו ועלינו לאמץ שגרה חדשה. אבל מה עם שגרת הטיפוח שלנו?

למרות שזה נראה כאילו המצב יצא מכלל שליטה, עדיין יש המון דברים שאנו יכולים לעשות כדי להגן על בריאותינו ובריאות הסובבים אותנו, והחשוב מכל הוא להישאר רגועים ולהימנע מפניקה.
ככל שכולנו מתרגלים לחיים בעידן ה- COVID-19, מדענים ממשיכים לעבוד על אנטי-וירוסים וחיסונים, ההמלצה הגורפת היא לנקוט גישה הוליסטית בתחזוקת הבריאות הכללית.
קבלו 8 דרכים לשינוי שגרת הטיפוח שלנו שבאמת עובדות.

☀️ השבחת מערכת החיסון שלנו – מערכת החיסון שלנו נועדה להילחם במחלות ובנגיפים, אך למרבה הצער מערכת החיסון שלנו עלולה להיפגע ע"י דברים רבים האופייניים לחיים המודרניים. תזונה בריאה ופעילות גופנית חשובים לשמירה על מערכת חיסון חזקה. אורח חיים בריא יבטיח שמערכת החיסון שלך תישאר במצב המיטבי.

☀️ תזונה מאוזנת – למזון שאנו בוחרים לאכול יש השפעה גדולה על היקף וסוג החיידקים במעיים. העדיפו אכילת שפע של ירקות, פרות הדר, אגוזים, זרעי, דגנים מלאים, שמן זית, זנגביל, כורכום בשר רזה ודגים. הגבילו צריכת סוכרים, אלכוהול, מלח, בשר מעובד, ממתקים, משקאות ממותקים וממתיקים מלאכותיים.
אכלו תזונה בריאותית ומזינה המסייעת למערכת החיסון שלכם.

☀️ פעילות גופנית – פעילות גופנית מפחיתה לחץ, לדברי ד"ר אהרן עמיר "רצוי לבצע כל אימון אפשרי. הכל טוב יותר מכלום", אך חשוב לזכור אם אתם רובצים רוב שעות היום מול הטלוויזיה – אל תנסו לרוץ מרתון בבת אחת, מאמץ יתר מלחיץ את הגוף ויכול לעשות פעולה הפוכה. אם אין אפשרות לצאת להליכה, מצאו סרטון מקוון לתרגול, לרקוד, לעשות קצת יוגה או לעלות במדרגות. אם אתם עובדים מהבית זכרו לא לשבת באותה תנוחה תקופה ארוכה, עשו הפסקות של 3 דקות כל 30 דקות.

☀️ ניהול רמת המתח – הפחדים והדאגות לגבי נגיף הקורונה, הצפייה האינטנסיבית בחדשות, החיפושים המקוונים והרבה מידע שגוי שמופיע באתרי האינטרנט, שוק המניות, ההפרעה הכללית בשגרת החיים שלנו הוסיפו לרמות הלחץ שלנו. מתח גורם לתגובה דלקתית בגוף שעלולה להתפרץ על ידי שחרור רב מדי של הורמון הלחץ קורטיזול. לחץ כידוע יכול לגרום לכם להיות רגישים יותר למחלות נשימה. ד"ר אהרן עמיר ממליץ "להאזין למוזיקה, לקרוא ספר, לשוחח עם אנשים שגורמים לכם להרגיש טוב, גם תמיכה באנשים אחרים בקהילה שלכם יכולים לסייע לכם באותה מידה.
ישנן צורות שונות של תרגולי "מיינדפולנס", החל מתנוחות אטיות של יוגה וטאי צ'י ועד לא מעט טכניקות נשימה שיכולות לסייע לכם. השתדלו לא להתמקד בחוסר הוודאות, אל תצפו יותר מדי בחדשות אם זה גורם לכם לחרדה. קבלו את המידע שלך ממקורות אמינים פעם או פעמיים ביום."

☀️ שינה – שינה חשובה לבריאות באופן כללי, וכבונוס היא עשויה גם להועיל לתפקוד החיסוני . בזמן שינה גופנו מבצע התאוששות קריטית ותיקון פונקציות חיוניות כולל את מערכת החיסון. לילה אחד של שינה גרועה יכול להפחית בכ – 70% מיעילות תאי החיסון שלנו. הקפידו על 7-8 שעות שינה בלילה ואם ישנתם לא טוב השלימו שעות שינה במהלך היום.

☀️ הגיינה ולא רק ברחיצת ידיים –
הידיים שלנו נוגעות בהרבה אנשים, משטחים ודברים שונים במהלך היום שיכולים להכיל חיידקים. שטיפת ידיים תכופה היא צעד חשוב בשמירה על ההיגיינה שלנו. הקפידו לשטוף את הידיים עם סבון אנטיבקטריאלי למשך 60 שניות – רצוי לזמזם שיר אהוב – הזמן יעבור מהר יותר!
נגבו ידיים בנייר חד פעמי.
גם מברשות וספוגי האיפור זקוקים לשטיפה טובה וסדירה – לפחות פעם בחודש – בכדי לחסל את כל החיידקים שעשויים להתגורר בה. "יש לחטא את כל מברשות האיפור – כולל ידיות – קומפקטים, שפתונים, גלוס, מכלי מסקרה וכו 'עם 70 אחוז אלכוהול". דרך נוספת לבלום חיידקים שנמצאים על האיפור שלנו? "חידד את כל עפרונות האיפור לפני השימוש".

☀️ קנייה חכמה – "העדיפו מוצרים עם משאבות זוהי דרך נהדרת להגביל זיהום צולב", אומר ד"ר אהרן עמיר – "אם אתם משתמשים במוצרים המגיעים בצנצנות, עליכם להימנע מלגעת במוצר עם האצבעות, השתמשו במברשת נקייה או ספוג שעבר ניקוי, אל תשכחו לנקות או לזרוק את המברשת או הספוג לאחר שסיימתם".

☀️ בדיקות בקורות לאחר הליכים כירורגיים- ד"ר אהרן עמיר טוען כי "אנו עושים הכל כדי להישמע להוראות משרד הבריאות, נוקטים בכל צעד כדי לשמור על בטחון המטופלים שלנו. אם אתם אחרי טיפול אסתטי, פרוצדורה כירורגית העדיפו שרותי טלרפואה בווידאו. כל סוגי בדיקות הביקורת יכולים להיעשות באמצעות שיחת וידאו טלפונית."

בריאות ואהבה

סגירת תפריט

נווטו אלינו