כל מה שרצית לדעת על הסרת שומות ונגעי עור שפירים אחרים

גם את החן חשוב לאבחן
כל מה שרצית לדעת על הסרת שומות ונגעי עור שפירים אחרים.
נגעי עור מתאפיינים כבליטות על פני העור כגון: שומות, ציסטות, יבלות, סרחי עור וליפומות (גושים שומניים), אך לעיתים מופיעים כנגעים שטוחים. נגעי עור אלה עשויים להוות מטרד אסתטי או לגרום לאי נוחות ניכרת אך לעיתים עלולים לגרום להפרעה בתפקוד.
קיימות שיטות שונות להסרת נגעי עור – ההליך שיתבצע תלוי בסוג הנגע, גודל הנגע ומיקומו, ואף מצבו הבריאותי של המטופל/ת. הסרת נגעים שפירים שאבחנתם ברורה מתאפשרת במקרים אלה באמצעים פשוטים במרפאתו של ד״ר אהרון עמיר וכוללת חיתוך תגי עור עם מספריים כירורגיים, גילוח ו/או צריבה של נגעים שפירים בולטים. נגעים עם פיגמנט כהה או נגעים חשודים או גדולים ומורכבים יותר מצריכים הסרה כירורגית ולעיתים משלבים טכניקות שחזור שונות לאפשר סגירה מיטבית של החסר שנוצר בעקבות הכריתה.
טרם קבלת ההחלטה לגבי דרך הסרת הנגע, חשוב לדעת כי רק כריתה כירורגית שלימה ואבחון היסטולוגי של הנגע שמאשר את סוג הנגע וקובע כי הוסר במלואו, מהווה סטנדרט טיפול רפואי מיטבי. פעולת הכריתה מתבצעת תחת הרדמה מקומית. ד״ר עמיר מסיר את הנגע יחד עם שוליים של עור תקין סביבו והשוליים של העור מקורבים על ידי הנחת תפרים מתאימים.
בניגוד לכריתה כירורגית, השימוש באמצעים אחרים להסרת נגעי עור שעל פי מראם החיצוני מצריכים אבחון היסטולוגי באמצעות צריבה בלייזר, מחט חשמלית, חנקן נוזלי, או פלזמה אינם מבטיחים הסרה מלאה של הנגע ואף עלולים לפגוע באפשרות האבחון של הנגע.
ברוב המקרים, הסרת הנגעים מתבצעת במרפאה, תחת הרדמה מקומית ואורכת בין 20-30 דקות עם חזרה מיידית לשגרה.
לאחר הסרה כירורגית של הנגע העורי, ד״ר עמיר יצייד אותך במשחה אנטיביוטית להמשך טיפול מקומי בבית. לאחר ההסרה הכירורגית של הנגע, אין להיכנס לבריכה או לים, לכל המוקדם עד לאחר הסרת התפרים ועל פי הנחייתו של ד"ר עמיר.
לאחר פעולת הסרת הנגע העורי, ד״ר עמיר מוודא שהנגע נשלח לבדיקה היסטולוגית. כשתוצאת הבדיקה מתקבלת היא נמסרת על ידי ד״ר עמיר תוך מתן הסבר על משמעותה והמלצות להמשך טיפול אם נדרש טיפול משלים על ידי ד"ר עמיר או הפניה להמשך טיפול מתאים.
נשים וגברים המעוניינים להסיר נגעי עור, נאלצים לעיתים להמתין זמן רב בקהילה עד לתיאום מועד להסרת הנגעים. אם אתם מוטרדים מנגע עורי כלשהו, אתם מוזמנים להגיע לאבחון וטיפול שיאפשר קבלת טיפול רפואי מיטבי ותוצאה אסתטית אופטימלית.
אנו עומדים לרשותכם בקליניקה של ד״ר אהרון עמיר
צרו קשר ותיהנו מיחס אישי, זמינות תורים 24/7, אבחון וטיפול מקצועי
דילוג לתוכן